Content marketing

Author: Brak komentarzy Share:
content marketing

Reklamy stały się powszechnym elementem naszego życia. Znajdują się niemal wszędzie- na budynkach, ogrodzeniach czy w telewizji. Zazwyczaj są duże i przykuwające uwagę. Jednak z powodu nadmiaru reklam, nie spełniają one już tak dobrze swoich funkcji. Konsument bombardowany reklamą przywyka do jej obecności i przechodzi obojętnie. Jak więc rozpromować swoje usługi i namówić potencjalnego klienta na skorzystanie z nich? Z pomocą przychodzi content marketing.

Co to jest?

Jest to tzw. marketing treści. Polega on na promowaniu marki poprzez regularną publikację treści przydatnych dla określonej grupy ludzi. W przeciwieństwie do tradycyjnej formy reklamy opiera się na budowaniu relacji reklamujący-odbiorca. Ta forma zapewnia długotrwały kontakt i zaangażowanie obydwu stron.

Rodzaje publikacji

Chcąc zaciekawić odbiorców musisz zadbać, by twoje publikacje nie były monotonne. Naprzemiennie stosować możesz publikowanie treści obrazkowych, video i tekstu pisanego. Oczywiście formy te możesz łączyć dowolnie, pamiętaj jednak, aby przekaz był czytelny. Jednak jak wskazuje nazwa marketing treści podstawowym elementem tego rodzaju reklamy są informacje zawarte w słowie. Jednak nie pozwól sobie, by monotonia wkradła się w twoje teksty.

Twoje publikacje mogą być np.:
– wywiadami, jeżeli dotrzesz do osoby, która ma do przekazania rzeczowe informacje na temat dziedziny, którą interesują się twoi odbiorcy. Jeżeli jest to specjalista, osoba pełna doświadczenia to jak najbardziej dobry pomysł. Jednak, nie próbuj przeprowadzać wywiadów na siłę z osobami, które nie mają pojęcia na dany temat. Pamiętaj, że teksty powinny mieć określoną wartość merytoryczną
– opisy produktów- zadbaj o to by recenzja nie była wyssana z palca. Przetestuj samodzielnie dany produkt i napisz szczerze co o nim myślisz. Jeżeli recenzje sprawdzą się potencjalnym odbiorcom wzmocni to twoją wiarygodność, a ludzie będą do ciebie wracać by zaczerpnąć opinii
– poradniki- tu również podawaj tylko sprawdzone metody, zadziała to podobnie jak punkt poprzedni
– blogi firmowe- niech to będzie wizytówka, to tutaj informuj (na bieżąco i systematycznie!) o swojej firmie i jej działaniach. Niech to będzie witryna umożliwiająca dotarcie do innych publikacji. Jest to swego rodzaju fundament content marketingu.

Jaki tekst będzie odebrany pozytywnie?

Teksty powinny być przede wszystkim treściwe. Odbiorca musi wyciągnąć z nich określoną wiedzę, której szuka. Jednocześnie tekst powinien być prosty, czytelny i łatwy do przyswojenia. Nie możesz pozwolić sobie na błędy i niedomówienia. Zaopatrz testy w podtytuły, by test nie tworzył zniechęcającej , ciągłej kolumny. Dodatkowo używaj słów bezpośrednio związanych z tematem tzw. słów kluczowych. Pomoże to umieszczać twój tekst na wysokiej pozycji w przeglądarce. Im bardziej unikalny tekst, tym bardziej będzie interesował i przyciągał uwagę.

Gdzie publikować?

Niech podstawą twojego content marketingu będzie blog firmowy. To on będzie scalał całą kampanie. Tutaj powinny znajdować się wszystkie podstawowe informacje. A także, te dłuższe historie. Miejsce to ma pozwolić rozwinąć ci skrzydła, a nie tylko wzbudzić zainteresowanie.
Do przyciągania uwagi stosuj media społecznościowe: Facebook, Twitter. Tu zamieszczaj, krótkie, intrygujące noty, które zachęcą czytelnika do odwiedzenia twojego pełnego profilu tj. bloga firmowego.

Od czego uzależnić miejsce publikowania i rodzaj treści?

Zastanów się jaka jest docelowa grupa odbiorców. Określ ich wspólne cechy: wiek, zainteresowanie może charakterystyczny tryb w jakim żyją? Zastanów się jakie strony odwiedzają chętnie, przeanalizuj także w jakich godzinach korzystać mogą z mediów społecznościowych- od tego uzależnij cykl swoich publikacji. W publikacji dostosuj przede wszystkim język, którym się posługujesz. Tak, aby odbiorca czuł, że tekst skierowany jest właśnie do niego. Innym językiem posługuje się młodzież, a innym ludzie pracujący w korporacji. Przemyśl to.

Marketing wirusowy

Jakość treści jest niezmiernie ważna, ponieważ z marketingiem treści związany jest tzw. marketing wirusowy. Jest to nakłanianie odbiorcy do rozpowszechniania marki. Tzn. jeżeli komuś spodoba się twoja publikacja istnieje szansa, że powie o tym komuś, kto interesuje się podobną tematyką, tamten znowu powie kolejnej osobie. Tak zyskasz wielu potencjalnych klientów. Osoby z tej samej branży bardzo często dzielą się wartościowymi nowinkami.

Plan marketingowy

Pamiętaj, że publikowanie treści to najważniejszy element, ale nie jedyny. Marketing to proces złożony, a więc skup się także na szczegółach, to od nich może zależeć powodzenie działalności. Nawet najlepszy tekst zostanie niezauważony jeżeli nie będzie odpowiednio wypromowany. Musisz zareklamować swoją reklamę, a więc musisz mieć potrzebny na to budżet. Nie martw się, jeżeli dołożysz starań do promocji koszty na pewno się zwrócą. Dodatkowo zadbać musisz o to, by odwiedzający nie był biernym odbiorcą, a stał się czynnym klientem. Dołóż wszelkich starań, by przekonać, go, że to twoja oferta jest najlepsza. Najłatwiejszy sposób, aby to osiągnąć to oferowanie usług wysokiej jakości.

Korzyści content marketingu

Zaletą tego typu działań jest możliwość nawiązania bezpośredniej i długotrwałej relacji. Klient taki wpływa na poszerzanie wiarygodności firmy, tym samym na wyrabianie marki. Firma przestaje być bezosobowym tworem, a staje się grupą ludzi dbającą o swoich klientów. Reklama w internecie ma znacznie szerszy zasięg oraz dociera do wielu tysięcy ludzi jednocześnie. Dodatkowo we współczesnym świecie, to internet wywiera największy wpływ na decyzje konsumentów.

Content marketing to naprawdę skuteczna metoda promowania swojej działalności. Staje się ona coraz bardziej popularna i wypiera tradycyjną reklamę. Jednak, aby marketing ten był skuteczny należy mieć konkretną strategię, określony budżet i dołożyć wszelkich starań by jakość publikacji zadowalała odbiorcę.

  Next Article

Jak prowadzić blog firmowy?

You may also like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *